ההצללות. דומני וזו שאיפתם של רוב הצורבים (האוחזים בכלי). השליטה במכשיר לצורך ביצוע הטכניקה הזו.
למעשה, הפעולה הזו נגזרת מכל כך הרבה פעולות חוזרות על עצמן, עד שרוכשים את המיומנות, וכמובן, המכשיר.
ככל שהמכשיר יותר "חכם" מבחינת הנדסת אנוש, הפעולה הרבה יותר קלה. אך, הבה נצא לדרך...
צרבנו פרח, הכי פשוט שיש עפ"י דוגמה שנטלנו מדפי צביעה. ללא תכנים, ללא קווים פנימיים, רק קווי מיתאר. נשאלת השאלה, מה כעת?
כידוע, אנחנו עם הראש האלכסוני, האוניברסאלי.
מטים אותו מעט הצידה וצורבים מימין לשמאל (הימניים, והשמאליים, כמובן להיפך).
ומה מתקבל, ורואים? רואים שטחים צרובים רחבים, לא צרים ודקים כמו שעשינו עם הראש העגול.
משתדלים מאוד ששטח הצריבה בהצללות יהיה הומוגני, בהיר, ויכסה לפחות שליש משטח הצריבה.
ומה ינחה אותנו לגבי הכיוון?
הקווים המקבילים של הדוגמה. למשל, הקו החיצוני של עלה הכותרת, והקו המקביל.
דואגים להשאיר שטח בהיר של העץ, הלא צרוב, והופכים את העץ, וצורבים מצידו השני של עלה הכותרת.
כך ממשיכים עד שכל הפרח קיבל טיפול של הצללות, ועוברים לעלים.
כאמור, וכידוע אין אפשרות להסביר מהלכים טכנים בצורה ווירטואלית, וכל שאני יכולה לעשות זה להפנות את המתעניינים לאתר שלי, בו נמצאת סדנא ווירטואלית, והמחשה לגבי הדרך בה עושים הצללות.
הטיית ראש הצורב (האוניברסאלי) בזוויות מזוויות שונות יתנו גוונים שונים של הצללות.
תמיד יש לזכור שאין מפעילים לחץ על המכשיר.
צריך להבין שבין הצורב, ובין העץ קיימת מערכת היחסים. והיא כזו, שלעיתים העץ, אם הוא לא טבעי, ועבר מערכת עיבוד מכיל
דבקים, ומרווחים שונים בהדבקות המקשות על הצריבה מעת לעת. לכן, יש לחזור על הפעולה (ההצללה) עד שמתקבלת הצללה הומוגנית מבחינת הגוון וכיסוי השטח.
מנסיוני - ההצללה היא שאיפה ברורה וחזקה, ועל מנת להגיע אליה צריך להבין כמה דברים.
היא אינה מצליחה מהנסיון הראשון, וגם לא העשירי לעיתים.
אם לא מתאמנים בתחילה על בסיס יומיומי כמעט, התפיסה לגבי הטכניקה פשוט מתמוגגת ונעלמת.
לסוג העץ יש משקל מאוד רציני ביחס להצלחה בהצללות.
אפילו לצורך אימונים לא להתפשר על עץ באיכות גרועה.
אם ההצללות לא מצליחות יש לסרוק בעיון את המאמרים הקודמים ולנסות להבין היכן טמונה הבעיה.
היות, ואני לא למדתי מעודי צריבה על עץ, הנני טיפוס אוטודידקטי, כל מה שאני מעבירה לכם ולאחרים הוא על גבי, ועל גבי המהמורות אותן עברתי... זו בפירוש הדרך.
כנסו שוב ושוב לאתר שלי, עיקבו אחרי עבודותי, ואולי דרכן לתוך ראשי.
במאמר הבא אתן את הסיבות ככל שאפשר והתיקונים לאי הצלחה בהצללות.
נסו בינתיים. התאמנו. זה תחום מאוד מתגמל. סוחף, ממכר, ואהוב.
שבוע טוב.
שרית.
כל הזכויות שמורות לשרית צור.
כתיבה, עריכה והגהה.
מאחורי 9 שנות צריבה על עץ, תוך פיתוח שיטה שונה מהשיטה המקובלת המסורתית. החדרת הציור/רישום לתוך העץ, גירוי יכולות ציור, שיטות צביעה ושליטה בצבעי המים על כל צורותיהם. אמנות, הערוי המתמיד לחולים במחלה זו-המוטו שלי! באתי. ראיתי. ניצחתי. http://www.saritush.com/
>